bild_blogg

-Påminnande och effektivt eller integritetskränkande och tjatigt? En studie av Demoskop och Sveriges annonsörer visar att tre av fyra svenskar är negativt inställda till remarketing. Enligt undersökningen Svenskarna och Internet 2017 är 19% direkt oroade att Facebook och Google inkräktar på deras personliga integritet. Samtidigt är annonser som styrs av kundbeteende och ”följer efter” kunden ett effektivt verktyg med […]

Till inlägg »
gdpr_janssonnorin

Detta är vårt första inlägg kring den nya lagstiftningen GDPR. Detta blogginlägg är framtaget i ett samarbete tillsammans med den affärsjuridiska byrån Jansson & Norin. I inlägget hjälper de oss att besvara frågorna, vad GDPR egentligen är och hur kan det kan användas till din fördel. I nästa inlägg går vi lite mer på djupet […]

Till inlägg »
instagram_PNG10

Är den organiska räckvidden död? Den frågan har ett stort antal influencers och företag ställt sig under den senaste tiden. Anledningen är att allt fler användare på Instagram upplever att de får sämre räckvidd och engagemang än tidigare. De har drabbats av det som kommit att kallas Shadowban, en del av Instageddon. Fenomenet som gör […]

Till inlägg »
Blogg_Patrik

Så har det blivit dags att välkomna ännu fler medarbetare till Be Better Online! De senaste månaderna har en hel del nya ansikten fått pröva lyckan vid kontorets pingisbord. Framförallt finns ännu fler händer på däck, redo att hjälpa dig och våra andra kunder bli ännu bättre online!   Innan föräldraledigheten var Karin Larsson en […]

Till inlägg »
inbjudan_blogg_notext

Tid: 8 september, kl 08.00 – 10.00 (frukost serveras från 08.00, föreläsningen börjar 08.30) Plats: Världskulturmuseet, Södra vägen 54 (vid Korsvägen, bredvid Universeum), Göteborg Pris: Vårt seminarium är gratis, men har ett begränsat antal platser Sista anmälningsdag: 1 september   Anmäl dig här » Föreläsning om ”10 sätt att nå bättre resultat i sociala medier” Möt […]

Till inlägg »
talamod

Rankning på Google är ett mysterium för många och inte alltid lätt att förklara. Kanske drar du slutsatsen att tid inte borde vara en faktor. En googlesökning tar inte mer än ett ögonblick och resultaten kan verka stationära. Faktum är att tid ändå är en viktig del av arbetet med SEO. Vad du gör idag […]

Till inlägg »
Skärmavbild 2017-06-26 kl. 13.49.17

Nu händer det minst sagt mycket på BBO. Efter sommaren lanserar vi vårt nya affärsområde: Content & Social Media, detta innebär att vi nu även kan hjälpa till mer med vad som skall synas online. Alltifrån unikt skrivna blogginlägg till att helt administrera er Facebooksida eller optimera och sköta era nyhetsbrevsutskick. Lansering av affärsområdet sker […]

Till inlägg »
Profilbild Niclas copy

Be Better Online har sedan ett par år tillbaka arbetat tätt tillsammans med Wipers som sedan 2011 säljer torkarblad till privatpersoner och företag över hela Sverige via sin e-handelssajt. Företaget erbjuder både produkter från eget varumärke samt de ledande varumärkena i branschen. Företaget har från starten strategiskt arbetat med digital marknadsföring och att synas i […]

Till inlägg »
IMG_3326-flagga

Med nya medarbetare i både Stockholm och Göteborg växer Be Better Online så att det knakar. Nya förmågor och utökade avdelningar ska möta stor efterfrågan och upptäcka outforskade affärsområden. På så sätt kan vi leverera fantastiska resultat som gör dig ”better online”. Emelie inledde sin karriär med SEO och har hittat tillbaka till området hos […]

Till inlägg »
Nya stjärnor hos Be Better Online

Vi är glada över att välkomna Cecilia Lyche till oss på Be Better Online. Cecilia kommer att starta upp ett helt nytt affärsområde som kommer att förstärka vårt befintliga erbjudande och vi återkommer längre fram med mer information kring detta. ”Cecilia tillför just den expertis som vi idag saknar och jag ser verkligen fram emot […]

Till inlägg »
SEO på sju dagar

Något av det mest utmanande vi vet i SEO-branschen är avsaknaden av strukturerad inlärning. Detta i samband med att branschen rör sig i ljusets hastighet gör det inte enklare att för intresserade veta hur och var man skall leta efter kvalitativ information kring hur man lär sig sökmotoroptimering. Detta har fått mig att vilja hjälpa […]

Till inlägg »
Kvinna med dator analyserar med attributionsmodeller

Du som arbetar med onlinemarknadsföring i någon form har med stor sannolikhet kommit i kontakt med begreppet attributionsmodeller under de senaste åren. Inte sällan nämns det när det pratas om kunders köpresor och att orientera marknadsföringen efter dessa. Ibland kallas det också för attribuering/attribueringsmodeller eller tillskrivningsmodeller (men attributionsmodeller verkar bli den vedertagna benämningen). Ett ökande […]

Till inlägg »
Flaggor Skandinavien

I december 2016 publicerades en artikel av Georgi Todorov som jämför SEO-marknaden i 22 europeiska länder. Syftet med artikeln var att jämföra hur man sökmotoroptimerar bäst i varje land. Därför valde Todorov att intervjua SEO-specialister i respektive land för att få den bästa insynen i det dagliga arbetet samt förståelse för vilken strategi som rekommenderas. […]

Till inlägg »
företagsekonomi

Företagsekonomi – Läran om att hushålla med begränsade resurser. I alla tider har vi fått lära oss att man bör hushålla med begränsade resurser. Vad innebär egentligen ”begränsade resurser” i en digital värld – Där fysiska ting inte är handelsvaran? Jag skulle vilja omformulera detta uttryck till modern tid: Företagsekonomi – Läran om att hushålla […]

Till inlägg »
God Jul och Gott Nytt år

Ett spännande och händelserikt år är snart till ända och jag är glad och stolt över att vi under året haft möjligheten att hjälpa både gamla och nya kunder att skapa framgång med sin onlinemarknadsföring.   Mycket har hänt på Be Better Online sedan jag tillträdde som VD i maj. Vi har under året stärkt […]

Till inlägg »
Fredde förklarar The Switch

I en undersökning av Marknadscheferna och Pyramid Communication konstateras att 30% av investeringar i marknadsbudgetar som lagts inför 2017 utgör satsningar i digitala kanaler. Man kan också utläsa att företagen tror att inom tre år kommer investeringar i digitala kanaler att gå om de traditionella kanalerna. En del av våra kunder på Be Better Online […]

Till inlägg »
Nya stjärnor hos Be Better Online

Varje dag hjälper Be Better Online våra kunder att bli framgångsrika med sin onlinemarknadsföring. För att kunna göra detta behöver vi bli fler stjärnor som kan sökmotoroptimering och digital marknadsföring. Vår ambition är att bygga framtidens Be Better Online. Vi ställer höga krav på våra medarbetare men när vårt mål är att vi ska vara […]

Till inlägg »
Tomas André ny VD för Be Better Online

Tomas André tillträder som VD för gasellföretaget Be Better Online Göteborg 2016-05-18 Tomas André, med en bakgrund bland annat som VD och grundare för telekomföretaget Visionutveckling, tar nu över rollen som VD i Be Better Online. Företaget vill på detta sätt förstärka och tydliggöra sin position som digitala experter på den svenska marknaden. -Jag är […]

Till inlägg »
Google SERP.

I förra veckan blev det officiellt att Google kommer att visa sök-annonser annorlunda än tidigare. Rent konkret innebär detta att istället för att visa tre topp-annonser före de organiska sökresultaten, visas nu fyra. I botten av förstasidan hittar vi ytterligare tre annonser medan de åtta annonsplatser som tidigare kunde ses högst upp i högerkant är […]

Till inlägg »
Update your browser (you're currently using IE version 8 or below) for accessing this site. More info & help with upgrading: whatbrowser.org.