För en tid sedan gav vi våra följare chansen att ställa sina frågor om sociala medier i en direktsänd frågestund på Facebook och Instagram. Ett par av frågorna handlade om samarbeten med influencers, vad man ska tänka på och hur man utvärderar samarbetet. Intressanta frågor och vi tänkte att ni är flera som är intresserade […]

Till inlägg »

För oss som jobbar med annonsering online är målet ofta att hålla nere dina kostnader och maximera din försäljning. Eftersom vi vill visa på mätbara resultat ser vi till antalet konverteringar. Med det menas hur ofta besökare gör något du vill att fler ska göra på din webbplats. Men vad är det värt att betala […]

Till inlägg »
5-SEO myter i förstoringsglas rosa bakgrund

I och med att SEO förändras i takt med att nya tekniska förutsättningar, uppdateringar och idéer uppstår kan det som var en sanning för några år sedan vara osant idag. Kanske är det därför som vissa som ska köpa SEO upplever ämnet som knepigt. Att det inte finns några tydliga svar om vad som gäller […]

Till inlägg »

Ett par gånger per år arrangerar vi på Be Better Online seminarium där vi både bjuder på en härlig frukost och matnyttig kunskap om onlinemarknadsföring. Konceptet som vi kallar #BBOFRUKOST har sedan 2017 hjälpt vetgiriga marknadsförare att stilla sin hunger på ny kunskap. Totalt har omkring tusen åhörare deltagit på våra event i både Göteborg […]

Till inlägg »

Lek med tanken att din butik blir erbjuden en ny lokal på stadens mest attraktiva shoppinggata, dessutom mitt emellan dina två största konkurrenter. Du är givetvis överlycklig och ser framför dig hur försäljningen kommer att skjuta i höjden tack vare alla nya kunder som kommer att hitta till dig. Du inser dock ganska snart att […]

Till inlägg »

Marknadsföring är en investering i ditt varumärke och företag. Varje krona du spenderar kommer att ge dig avkastning i form av ökad synlighet, spännande konversationer i ditt flöde, mer trafik i dina kanaler och ökad konvertering, om du gör på rätt sätt det vill säga.   Kostnaden, eller rättare sagt investeringskostnaden, för att annonsera på […]

Till inlägg »

Den gemensamma nämnaren för solnedgångar, perfekta frukostar, selfies och flygplansvingar? Instagram, så klart! Sedan Instagram lanserades 2010 har det varit ett självklart val när det kommer till att använda bilder för att förmedla ett budskap och engagera sina följare i sociala medier. Enligt amerikanska analysföretaget Forrester är engagemanget på Instagram 10 gånger högre än på Facebook […]

Till inlägg »

Det nya året ska ju som sig bör inledas med nya löften och utmaningar. Vi här på Be Better Online tycker därför att det känns fantastiskt att få inleda det nya året med att välkomna nya medarbetare! Våra löften till er inför 2018 blir bredare kompetens inom sociala medier, ännu mer skills inom online annonsering […]

Till inlägg »

Att användandet av sociala medier skulle minska är inte sant. Användandet går inte ner, det bara byter skepnad och form. Ett begrepp som använts flitigt en längre tid är Dark Social. Vi vågar nästan påstå att de allra flesta, om inte alla, av er som läser det här inlägget är delar av dark social utan […]

Till inlägg »

Få har väl kunnat undgå förra veckans stora händelse. Att Sveriges radio och Radiohjälpen för tionde året i rad stängde in tre programledare i en glasbur med syftet att få oss allihop att samla in pengar för att göra världen till en lite bättre plats.   Årets tema var Barn är inte till salu. Jag vet att […]

Till inlägg »

Vår SEO-expert, och en av Be Better Onlines grundare, Carl-Gustav Öberg gästade Tony Hammarlunds podcast Digital Marknadsföring. Carl-Gustav berättade bland annat om Mobile Index som börjat rullas ut av Google och förväntas vara fullt utrullat under 2018.   Vad innebär detta? Tidigare kunde du få ett sökresultat när du googlade på mobilen och ett annat […]

Till inlägg »

Frosten ligger kvar längre om morgnarna och hösten är på väg att gå över i vinter, men hos Be Better Online går vi inte i ide under de kommande månaderna. Istället fortsätter vi göra fler företag ännu bättre online, nu med en utökad personalstyrka!   Veronica Stenberg tycker om att sätta sig in i företags […]

Till inlägg »

-Påminnande och effektivt eller integritetskränkande och tjatigt? En studie av Demoskop och Sveriges annonsörer visar att tre av fyra svenskar är negativt inställda till remarketing. Enligt undersökningen Svenskarna och Internet 2017 är 19% direkt oroade att Facebook och Google inkräktar på deras personliga integritet. Samtidigt är annonser som styrs av kundbeteende och ”följer efter” kunden ett effektivt verktyg med […]

Till inlägg »

Detta blogginlägg är framtaget i ett samarbete tillsammans med den affärsjuridiska byrån Jansson & Norin. I inlägget hjälper de oss att besvara frågorna, vad GDPR egentligen är och hur kan det kan användas till din fördel. Häng med! — Låt din verksamhet växa med personuppgiftshantering! Det har förmodligen inte undgått någon att frågan om personuppgifter […]

Till inlägg »

Är den organiska räckvidden död? Den frågan har ett stort antal influencers och företag ställt sig under den senaste tiden. Anledningen är att allt fler användare på Instagram upplever att de får sämre räckvidd och engagemang än tidigare. De har drabbats av det som kommit att kallas Shadowban, en del av Instageddon. Fenomenet som gör […]

Till inlägg »

Så har det blivit dags att välkomna ännu fler medarbetare till Be Better Online! De senaste månaderna har en hel del nya ansikten fått pröva lyckan vid kontorets pingisbord. Framförallt finns ännu fler händer på däck, redo att hjälpa dig och våra andra kunder bli ännu bättre online!   Innan föräldraledigheten var Karin Larsson en […]

Till inlägg »

Tid: 8 september, kl 08.00 – 10.00 (frukost serveras från 08.00, föreläsningen börjar 08.30) Plats: Världskulturmuseet, Södra vägen 54 (vid Korsvägen, bredvid Universeum), Göteborg Pris: Vårt seminarium är gratis, men har ett begränsat antal platser Sista anmälningsdag: 1 september   Anmäl dig här » Föreläsning om ”10 sätt att nå bättre resultat i sociala medier” Möt […]

Till inlägg »

Rankning på Google är ett mysterium för många och inte alltid lätt att förklara. Kanske drar du slutsatsen att tid inte borde vara en faktor. En googlesökning tar inte mer än ett ögonblick och resultaten kan verka stationära. Faktum är att tid ändå är en viktig del av arbetet med SEO. Vad du gör idag […]

Till inlägg »

Nu händer det minst sagt mycket på BBO. Efter sommaren lanserar vi vårt nya affärsområde: Content & Social Media, detta innebär att vi nu även kan hjälpa till mer med vad som skall synas online. Alltifrån unikt skrivna blogginlägg till att helt administrera er Facebooksida eller optimera och sköta era nyhetsbrevsutskick. Lansering av affärsområdet sker […]

Till inlägg »
Update your browser (you're currently using IE version 8 or below) for accessing this site. More info & help with upgrading: whatbrowser.org.