Nu är det dags igen! Årets Musikhjälpen är tillägnad människor med funktionsvariationer, som är en av världens mest diskriminerade grupper. Med temat ”Alla har rätt att funka olika” kommer Radiohjälpen att samla in värdefulla kronor för att ge fler en chans att påverka sina liv och nå sin potential.   Vi på BBO vill självklart […]

Till inlägg »

Annonserar du på Facebook? Då borde du ha en Facebook-pixel installerad! Med det här verktyget får du massvis av nya möjligheter. Du kan hitta målgrupper på sociala medier utifrån vilka som har besökt din webbplats, skapa remarketing-annonser och mäta konverteringar. Att komma igång är lättare än du kanske tror. Vad är en Facebook-pixel? När pixeln […]

Till inlägg »

Apples Siri, Amazons Alexa och Microsofts Cortana har alla en sak gemensamt. De här röststyrda assistenterna hämtar sökresultat från Bing. Ensam om att hämta resultat från Google är sökmotorns egna Google assistent. Sedan en tid finns den på svenska och så sent som den 24 oktober skedde Sverigelanseringen av assistentens integrerade högtalare Google Home. Men […]

Till inlägg »

Throwback till höstens BBOFRUKOST. Temat för höstens föreläsningar var social commerce – det vill säga hur sociala medier driver försäljning. Efter att frukosten hade avnjutits och våra populära tatueringar och stickers nästan hade tagit slut intog Cecilia Lyche Simonsson och Thomas Van Loo scenen. De pratade bland annat om algoritmerna i förhållande till människan, strategi, […]

Till inlägg »

Hösten inleddes för vår del med en satsning på att bli ett bättre stöd för våra kunder med behov av snabb hjälp i olika frågor.   En del av våra kunder har egna avdelningar som arbetar med digital marknadsföring – och andra förlitar sig helt på externa aktörer, som oss och våra samarbetspartners.   Särskilt […]

Till inlägg »

Facebook Messenger är den största kommunikationstjänsten i de flesta åldersgrupper, det visar undersökningen Svenskarna och Internet 2018. Till kommunikationstjänstens stora användarskara hör förmodligen din målgrupp. I det här inlägget reder vi ut vilka annonstyper som finns och frågar Facebook-proffset Thomas Van Loo om det är värt att satsa på annonsering i Messenger. Svenskarna föredrar Facebook […]

Till inlägg »

Hos oss på Be Better Online är det full rulle och vi fortsätter att växa och blir allt fler i vårt crew. Hösten har inletts med två nya kollegor på vårt Göteborgskontor. De har redan gjort sig hemmastadda och visst känns det nästan som om de alltid varit här.   Nils Sjölund är en del av vårt […]

Till inlägg »

Nu har du chansen att vinna – engagemang och räckvidd genom att anordna tävlingar på Facebook! Det är ett utmärkt sätt att nå ut med ditt budskap till fler och bygga en relation till dina följare. Men som med det mesta finns det regler och lagar att följa, både gentemot Lotteriinspektionen och Facebooks. Om du […]

Till inlägg »

SEO är ett snårigt ämne och det finns en uppsjö av olika saker att fokusera på för att få webbplatsen att prestera bättre i sökresultatet, placera högre på relevanta sökord och få fler, helst konverterande, besökare. En väg att gå är att genomföra fundamentala förändringar – optimera sidtitlar, rubriker, innehåll, metabeskrivningar eller bilder. Eller så finns […]

Till inlägg »

NÄR: 19 oktober, 2018, kl 07.45 – 09.30 (frukost serveras från kl.07.45, föreläsningen börjar kl 08.30) VAR: Världskulturmuseet, Södra vägen 54, Göteborg  HUR: Kostnadsfritt, men begränsat antal platser. Notera NOSHOW-avgiften på 350 kr.   Varmt välkommen på vår tredje upplaga av BBOFRUKOST! Under hösten kommer vi att bjuda på frukostseminarium i både Stockholm och Göteborg. Stockholmarna fick […]

Till inlägg »

Har du hört talas om Tyler “Ninja” Blevins från USA, som tjänar minst $350.000 (alltså strax över 3.000.000 SEK) per månad genom att streama spelet Fortnite för sina 40.000-100.000 tittare på Twitch? Tyler är långt ifrån ensam om att underhålla en stor mängd tittare på daglig basis på plattformen.   I det här blogginlägget berättar […]

Till inlägg »

Vår avdelning som arbetar med insikt och strategi har växt i takt med att våra kunder utvecklas. Då flera av våra kunder nu efterfrågar att kunna följa sina kunders beslutsresa i olika kanaler med relevant marknadsföring och budskap, behöver vi därmed stärka upp med fler personer till avdelningen. Det är ett otroligt spännande område och […]

Till inlägg »

Våra kunders förväntningar på varumärkens digitala närvaro är i ständig förändring. Det är även deras köpbeteenden. Nya tjänster och företag föds ur digitaliseringen, som sedan förfinas och kundanpassas vilket leder till att kundernas förväntningar förflyttas därefter. Det enda vi kan ta för givet är att det vi vet idag kommer att förändras och att teknologin […]

Till inlägg »

Vänner, kollegor, kunder och samarbetspartners. Efter en tid som föräldraledig och därefter som ansvarig för vårt affärsområde Insight & Strategy, är det med stor glädje jag återkommer till rollen som VD för Be Better Online.   2016 hade BBO funnits i 7 år. Sedan starten 2009 hade det blivit sju fantastiska, lärorika och utvecklande år […]

Till inlägg »

Du som läser detta blogginlägg kanske är involverad i arbetet av att ta fram en ny webbplats. Du kanske ska bygga den själv, upphandla tjänsten av en byrå, koordinera ett team av utvecklare, innehållsansvariga, designers, m fl. Kanske är du rent av ansvarig för webbplatsens SEO, uttalat eller ej. I alla dessa fall finns det […]

Till inlägg »
Tjej i kimono med smartphone i handen

”Hur lyckas man med Instagram Stories?” Så löd en av frågorna vi fick in och besvarade i vår livesända frågestund om sociala medier. Instagram Stories är en guldgruva för den kreativa och en utmaning för den där slipsknuten sitter tight. Hur hittar man egentligen rätt bland dansande enhörningar och platstaggar? Hur plojigt får det bli […]

Till inlägg »
Rygg mot rygg under körsbärsträd

Nu är våren äntligen här på allvar. Solens strålar värmer och blommor spricker upp där det förr låg drivor av snö. Ett par riktiga solstrålar har även hittat sig in på Be Better Online, i form av nya kollegor!   Caroline Blomgren pluggar till e-commerce manager och gör sin praktik hos oss. Hon har stormtrivts […]

Till inlägg »
How to be better online

I den här videon, som är den första i serien av tutorials som vi kallar för How To Be Better Online, går vi igenom hur du skapar ett Facebook Business-konto. Facebook Business Manager är företagsversionen av Facebook som separerar det som har med företaget att göra från ditt privata flöde. Här kan du bland annat […]

Till inlägg »
How to be better online

Vi visar hur du implementerar Google Analytics på din webbplats via Google Tag Manager, i detta avsnittet av How To Be Better Online.   Till att börja med behöver du ha skapat ett Google Analyticskonto och ha Google Tag Manager installerat. Om du inte har installerat Google Tag Manager kan du se hur du går tillväga […]

Till inlägg »
Update your browser (you're currently using IE version 8 or below) for accessing this site. More info & help with upgrading: whatbrowser.org.