Nu har du chansen att vinna – engagemang och räckvidd genom att anordna tävlingar på Facebook! Det är ett utmärkt sätt att nå ut med ditt budskap till fler och bygga en relation till dina följare. Men som med det mesta finns det regler och lagar att följa, både gentemot Lotteriinspektionen och Facebooks. Om du […]

Till inlägg »

SEO är ett snårigt ämne och det finns en uppsjö av olika saker att fokusera på för att få webbplatsen att prestera bättre i sökresultatet, placera högre på relevanta sökord och få fler, helst konverterande, besökare. En väg att gå är att genomföra fundamentala förändringar – optimera sidtitlar, rubriker, innehåll, metabeskrivningar eller bilder. Eller så finns […]

Till inlägg »

NÄR: 19 oktober, 2018, kl 07.45 – 09.30 (frukost serveras från kl.07.45, föreläsningen börjar kl 08.30) VAR: Världskulturmuseet, Södra vägen 54, Göteborg  HUR: Kostnadsfritt, men begränsat antal platser. Notera NOSHOW-avgiften på 350 kr.   Varmt välkommen på vår tredje upplaga av BBOFRUKOST! Under hösten kommer vi att bjuda på frukostseminarium i både Stockholm och Göteborg. Stockholmarna fick […]

Till inlägg »

Har du hört talas om Tyler “Ninja” Blevins från USA, som tjänar minst $350.000 (alltså strax över 3.000.000 SEK) per månad genom att streama spelet Fortnite för sina 40.000-100.000 tittare på Twitch? Tyler är långt ifrån ensam om att underhålla en stor mängd tittare på daglig basis på plattformen.   I det här blogginlägget berättar […]

Till inlägg »

Vår avdelning som arbetar med insikt och strategi har växt i takt med att våra kunder utvecklas. Då flera av våra kunder nu efterfrågar att kunna följa sina kunders beslutsresa i olika kanaler med relevant marknadsföring och budskap, behöver vi därmed stärka upp med fler personer till avdelningen. Det är ett otroligt spännande område och […]

Till inlägg »

Våra kunders förväntningar på varumärkens digitala närvaro är i ständig förändring. Det är även deras köpbeteenden. Nya tjänster och företag föds ur digitaliseringen, som sedan förfinas och kundanpassas vilket leder till att kundernas förväntningar förflyttas därefter. Det enda vi kan ta för givet är att det vi vet idag kommer att förändras och att teknologin […]

Till inlägg »

Vänner, kollegor, kunder och samarbetspartners. Efter en tid som föräldraledig och därefter som ansvarig för vårt affärsområde Insight & Strategy, är det med stor glädje jag återkommer till rollen som VD för Be Better Online.   2016 hade BBO funnits i 7 år. Sedan starten 2009 hade det blivit sju fantastiska, lärorika och utvecklande år […]

Till inlägg »

Du som läser detta blogginlägg kanske är involverad i arbetet av att ta fram en ny webbplats. Du kanske ska bygga den själv, upphandla tjänsten av en byrå, koordinera ett team av utvecklare, innehållsansvariga, designers, m fl. Kanske är du rent av ansvarig för webbplatsens SEO, uttalat eller ej. I alla dessa fall finns det […]

Till inlägg »
Tjej i kimono med smartphone i handen

”Hur lyckas man med Instagram Stories?” Så löd en av frågorna vi fick in och besvarade i vår livesända frågestund om sociala medier. Instagram Stories är en guldgruva för den kreativa och en utmaning för den där slipsknuten sitter tight. Hur hittar man egentligen rätt bland dansande enhörningar och platstaggar? Hur plojigt får det bli […]

Till inlägg »
Rygg mot rygg under körsbärsträd

Nu är våren äntligen här på allvar. Solens strålar värmer och blommor spricker upp där det förr låg drivor av snö. Ett par riktiga solstrålar har även hittat sig in på Be Better Online, i form av nya kollegor!   Caroline Blomgren pluggar till e-commerce manager och gör sin praktik hos oss. Hon har stormtrivts […]

Till inlägg »
How to be better online

I den här videon, som är den första i serien av tutorials som vi kallar för How To Be Better Online, går vi igenom hur du skapar ett Facebook Business-konto. Facebook Business Manager är företagsversionen av Facebook som separerar det som har med företaget att göra från ditt privata flöde. Här kan du bland annat […]

Till inlägg »
How to be better online

Vi visar hur du implementerar Google Analytics på din webbplats via Google Tag Manager, i detta avsnittet av How To Be Better Online.   Till att börja med behöver du ha skapat ett Google Analyticskonto och ha Google Tag Manager installerat. Om du inte har installerat Google Tag Manager kan du se hur du går tillväga […]

Till inlägg »
How to be better online

Lär dig hur du sätter upp Google Tag Manager på din webbplats, i detta avsnittet i vår serie How To Be Better Online. I Google Tag Manager kan du enkelt implementera och kontrollera flera funktioner och verktyg som Google Analytics, Facebookpixel, eventspårning utan att behöva kunna koda.   Innan du startar behöver du ha ett […]

Till inlägg »

För en tid sedan gav vi våra följare chansen att ställa sina frågor om sociala medier i en direktsänd frågestund på Facebook och Instagram. Ett par av frågorna handlade om samarbeten med influencers, vad man ska tänka på och hur man utvärderar samarbetet. Intressanta frågor och vi tänkte att ni är flera som är intresserade […]

Till inlägg »

För oss som jobbar med annonsering online är målet ofta att hålla nere dina kostnader och maximera din försäljning. Eftersom vi vill visa på mätbara resultat ser vi till antalet konverteringar. Med det menas hur ofta besökare gör något du vill att fler ska göra på din webbplats. Men vad är det värt att betala […]

Till inlägg »
5-SEO myter i förstoringsglas rosa bakgrund

I och med att SEO förändras i takt med att nya tekniska förutsättningar, uppdateringar och idéer uppstår kan det som var en sanning för några år sedan vara osant idag. Kanske är det därför som vissa som ska köpa SEO upplever ämnet som knepigt. Att det inte finns några tydliga svar om vad som gäller […]

Till inlägg »

Ett par gånger per år arrangerar vi på Be Better Online seminarium där vi både bjuder på en härlig frukost och matnyttig kunskap om onlinemarknadsföring. Konceptet som vi kallar #BBOFRUKOST har sedan 2017 hjälpt vetgiriga marknadsförare att stilla sin hunger på ny kunskap. Totalt har omkring tusen åhörare deltagit på våra event i både Göteborg […]

Till inlägg »

Lek med tanken att din butik blir erbjuden en ny lokal på stadens mest attraktiva shoppinggata, dessutom mitt emellan dina två största konkurrenter. Du är givetvis överlycklig och ser framför dig hur försäljningen kommer att skjuta i höjden tack vare alla nya kunder som kommer att hitta till dig. Du inser dock ganska snart att […]

Till inlägg »
Update your browser (you're currently using IE version 8 or below) for accessing this site. More info & help with upgrading: whatbrowser.org.