Inlägg om Annonsering (PPC)

För oss som jobbar med annonsering online är målet ofta att hålla nere dina kostnader och maximera din försäljning. Eftersom vi vill visa på mätbara resultat ser vi till antalet konverteringar. Med det menas hur ofta besökare gör något du vill att fler ska göra på din webbplats. Men vad är det värt att betala […]

Till inlägg »

-Påminnande och effektivt eller integritetskränkande och tjatigt? En studie av Demoskop och Sveriges annonsörer visar att tre av fyra svenskar är negativt inställda till remarketing. Enligt undersökningen Svenskarna och Internet 2017 är 19% direkt oroade att Facebook och Google inkräktar på deras personliga integritet. Samtidigt är annonser som styrs av kundbeteende och ”följer efter” kunden ett effektivt verktyg med […]

Till inlägg »

Be Better Online har sedan ett par år tillbaka arbetat tätt tillsammans med Wipers som sedan 2011 säljer torkarblad till privatpersoner och företag över hela Sverige via sin e-handelssajt. Företaget erbjuder både produkter från eget varumärke samt de ledande varumärkena i branschen. Företaget har från starten strategiskt arbetat med digital marknadsföring och att synas i […]

Till inlägg »
företagsekonomi

Företagsekonomi – Läran om att hushålla med begränsade resurser. I alla tider har vi fått lära oss att man bör hushålla med begränsade resurser. Vad innebär egentligen ”begränsade resurser” i en digital värld – Där fysiska ting inte är handelsvaran? Jag skulle vilja omformulera detta uttryck till modern tid: Företagsekonomi – Läran om att hushålla […]

Till inlägg »
Google SERP.

I förra veckan blev det officiellt att Google kommer att visa sök-annonser annorlunda än tidigare. Rent konkret innebär detta att istället för att visa tre topp-annonser före de organiska sökresultaten, visas nu fyra. I botten av förstasidan hittar vi ytterligare tre annonser medan de åtta annonsplatser som tidigare kunde ses högst upp i högerkant är […]

Till inlägg »

Idag är remarketing en familjär strategi för att nå tidigare webbplatsbesökare igen med annonser –  oavsett om besökarna hittade till webbplatsen genom organisk eller betald trafik. En familjär strategi innefattar dock inte alltid att alla vet om remarketings alla möjligheter. I detta inlägg tänkte jag således belysa om hur man kan nå outnyttjad potential avseende remarketing i […]

Till inlägg »

En uppstickare till AdWords display-annonsering har på senare tid kommit mer och mer på tapeten – MatchAds, ägt av mediekoncernerna Bonnier, NTM, Gota med teknikbolaget Cxense i ryggen. Tillsammans innehar de en produktportfölj större svenska sajter med över 8 miljoner unika besökare/vecka inom en rad genre. Annonsörer budar på sökord via RTB (real-time-bidding) som sedan […]

Till inlägg »

Framtiden för e-handlares annonsering i sökmotorer har nu nått Sverige! Googles nya funktion för produktannonser har släppts lös i norden och vi berättar här vad det innebär och hur man kommer igång. Ansvarar du för sökmarknadsföring på en e-handelsbutik? Då får du inte missa detta!

Till inlägg »

Den svenska byrån Be Better Online som ingår i Yamondo, kan nu som enda aktör erbjuda nordiska företag sökmotorannonsering mot den kinesiska marknaden. Sökmotorannonsering i Kinas ledande sökmotor Baidu har tidigare varit svårt att köpa in för företag i Norden, både av språkliga och avtalsmässiga skäl. En av de största kinesiska byråerna inom sökmotorannonsering, CharmClick, […]

Till inlägg »
Update your browser (you're currently using IE version 8 or below) for accessing this site. More info & help with upgrading: whatbrowser.org.