Inlägg om Digital marknadsföring

Har du hört talas om Tyler “Ninja” Blevins från USA, som tjänar minst $350.000 (alltså strax över 3.000.000 SEK) per månad genom att streama spelet Fortnite för sina 40.000-100.000 tittare på Twitch? Tyler är långt ifrån ensam om att underhålla en stor mängd tittare på daglig basis på plattformen.   I det här blogginlägget berättar […]

Till inlägg »

Vår avdelning som arbetar med insikt och strategi har växt i takt med att våra kunder utvecklas. Då flera av våra kunder nu efterfrågar att kunna följa sina kunders beslutsresa i olika kanaler med relevant marknadsföring och budskap, behöver vi därmed stärka upp med fler personer till avdelningen. Det är ett otroligt spännande område och […]

Till inlägg »

Du som läser detta blogginlägg kanske är involverad i arbetet av att ta fram en ny webbplats. Du kanske ska bygga den själv, upphandla tjänsten av en byrå, koordinera ett team av utvecklare, innehållsansvariga, designers, m fl. Kanske är du rent av ansvarig för webbplatsens SEO, uttalat eller ej. I alla dessa fall finns det […]

Till inlägg »
Tjej i kimono med smartphone i handen

”Hur lyckas man med Instagram Stories?” Så löd en av frågorna vi fick in och besvarade i vår livesända frågestund om sociala medier. Instagram Stories är en guldgruva för den kreativa och en utmaning för den där slipsknuten sitter tight. Hur hittar man egentligen rätt bland dansande enhörningar och platstaggar? Hur plojigt får det bli […]

Till inlägg »
How to be better online

I den här videon, som är den första i serien av tutorials som vi kallar för How To Be Better Online, går vi igenom hur du skapar ett Facebook Business-konto. Facebook Business Manager är företagsversionen av Facebook som separerar det som har med företaget att göra från ditt privata flöde. Här kan du bland annat […]

Till inlägg »
How to be better online

Vi visar hur du implementerar Google Analytics på din webbplats via Google Tag Manager, i detta avsnittet av How To Be Better Online.   Till att börja med behöver du ha skapat ett Google Analyticskonto och ha Google Tag Manager installerat. Om du inte har installerat Google Tag Manager kan du se hur du går tillväga […]

Till inlägg »

För en tid sedan gav vi våra följare chansen att ställa sina frågor om sociala medier i en direktsänd frågestund på Facebook och Instagram. Ett par av frågorna handlade om samarbeten med influencers, vad man ska tänka på och hur man utvärderar samarbetet. Intressanta frågor och vi tänkte att ni är flera som är intresserade […]

Till inlägg »

För oss som jobbar med annonsering online är målet ofta att hålla nere dina kostnader och maximera din försäljning. Eftersom vi vill visa på mätbara resultat ser vi till antalet konverteringar. Med det menas hur ofta besökare gör något du vill att fler ska göra på din webbplats. Men vad är det värt att betala […]

Till inlägg »

Lek med tanken att din butik blir erbjuden en ny lokal på stadens mest attraktiva shoppinggata, dessutom mitt emellan dina två största konkurrenter. Du är givetvis överlycklig och ser framför dig hur försäljningen kommer att skjuta i höjden tack vare alla nya kunder som kommer att hitta till dig. Du inser dock ganska snart att […]

Till inlägg »

Marknadsföring är en investering i ditt varumärke och företag. Varje krona du spenderar kommer att ge dig avkastning i form av ökad synlighet, spännande konversationer i ditt flöde, mer trafik i dina kanaler och ökad konvertering, om du gör på rätt sätt det vill säga.   Kostnaden, eller rättare sagt investeringskostnaden, för att annonsera på […]

Till inlägg »

Få har väl kunnat undgå förra veckans stora händelse. Att Sveriges radio och Radiohjälpen för tionde året i rad stängde in tre programledare i en glasbur med syftet att få oss allihop att samla in pengar för att göra världen till en lite bättre plats.   Årets tema var Barn är inte till salu. Jag vet att […]

Till inlägg »

-Påminnande och effektivt eller integritetskränkande och tjatigt? En studie av Demoskop och Sveriges annonsörer visar att tre av fyra svenskar är negativt inställda till remarketing. Enligt undersökningen Svenskarna och Internet 2017 är 19% direkt oroade att Facebook och Google inkräktar på deras personliga integritet. Samtidigt är annonser som styrs av kundbeteende och ”följer efter” kunden ett effektivt verktyg med […]

Till inlägg »

Detta blogginlägg är framtaget i ett samarbete tillsammans med den affärsjuridiska byrån Jansson & Norin. I inlägget hjälper de oss att besvara frågorna, vad GDPR egentligen är och hur kan det kan användas till din fördel. Häng med! — Låt din verksamhet växa med personuppgiftshantering! Det har förmodligen inte undgått någon att frågan om personuppgifter […]

Till inlägg »

Be Better Online har sedan ett par år tillbaka arbetat tätt tillsammans med Wipers som sedan 2011 säljer torkarblad till privatpersoner och företag över hela Sverige via sin e-handelssajt. Företaget erbjuder både produkter från eget varumärke samt de ledande varumärkena i branschen. Företaget har från starten strategiskt arbetat med digital marknadsföring och att synas i […]

Till inlägg »
Kvinna med dator analyserar med attributionsmodeller

Du som arbetar med onlinemarknadsföring i någon form har med stor sannolikhet kommit i kontakt med begreppet attributionsmodeller under de senaste åren. Inte sällan nämns det när det pratas om kunders köpresor och att orientera marknadsföringen efter dessa. Ibland kallas det också för attribuering/attribueringsmodeller eller tillskrivningsmodeller (men attributionsmodeller verkar bli den vedertagna benämningen). Ett ökande […]

Till inlägg »
företagsekonomi

Företagsekonomi – Läran om att hushålla med begränsade resurser. I alla tider har vi fått lära oss att man bör hushålla med begränsade resurser. Vad innebär egentligen ”begränsade resurser” i en digital värld – Där fysiska ting inte är handelsvaran? Jag skulle vilja omformulera detta uttryck till modern tid: Företagsekonomi – Läran om att hushålla […]

Till inlägg »

I en undersökning av Marknadscheferna och Pyramid Communication konstateras att 30% av investeringar i marknadsbudgetar som lagts inför 2017 utgör satsningar i digitala kanaler. Man kan också utläsa att företagen tror att inom tre år kommer investeringar i digitala kanaler att gå om de traditionella kanalerna. En del av våra kunder på Be Better Online […]

Till inlägg »
Update your browser (you're currently using IE version 8 or below) for accessing this site. More info & help with upgrading: whatbrowser.org.