Inlägg om Google AdWords

Google AdWords är Googles plattform för annonsering i både sökresultat, på Googles display-nätverk och Youtube. Vi är certifierade av Google och arbetar med rådgivning, analys och optimering av Google AdWords-annonsering.

Trueview for Youtube

I alla fall om Google får bestämma. 21e maj gick de ut med att de kommer att lansera ett ”Google Shopping” för plattformen. Youtube-annonsering som länge har degraderats till sök-annonseringens lillasyster när det kommer till konverteringsgrad, men som skriker högst och bäst när det kommer till varumärkesbyggande och kostnad får äntligen en välförtjänt make-over. Hjärtligt […]

Till inlägg »

När konkurrensen hårdnar på Google AdWords och i de organiska träfflistorna går lönsamheten ner. För att komma ut som vinnare blir det avgörande att göra rätt på respektive område. Det finns ett stort misstag som tyvärr är väldigt vanligt – ligger ditt SEO-projekt i farozonen? Marknadsföring i sökmotorer har effektivt blivit den viktigaste kanalen för […]

Till inlägg »

Det är nu några dagar sedan Google meddelade att man ämnar att slopa den söksträng som användare använt sig av och som tidigare skickats med (som referrer på tekniklingo) när denna klickat på en AdWords-annons. Enligt Google så är det här ytterligare ett steg för företaget att öka säkerheten för sina användare på samma sätt som man […]

Till inlägg »

Är du en av dem som använder Google AdWords Scripts? Jag själv gör det, dels för att skapa rapporter men även för att justera bud, sökord och mer där till. Scripts har metoder för att enkelt skicka mail, vilket för många antagligen också räcker. Men helst undviker jag mail om det går. Men så ibland […]

Till inlägg »

Framtiden för e-handlares annonsering i sökmotorer har nu nått Sverige! Googles nya funktion för produktannonser har släppts lös i norden och vi berättar här vad det innebär och hur man kommer igång. Ansvarar du för sökmarknadsföring på en e-handelsbutik? Då får du inte missa detta!

Till inlägg »

Utöver att gårdagen var dagen då Google officiellt öppnade Google+ officiellt för den stora massan så har man även börjat implementera +1 knappar på annonser i deras Google Display Network. Det här betyder att du som är inloggad på ditt Google-konto eller exempelvis Google+ kommer se om dina nära och kära har sett en annons, […]

Till inlägg »

Sponsrade sökresultat, där Google AdWords förmodligen är det absolut vanligaste alternativet, är ett av de mest effektiva medlen för att  införskaffa relevant trafik till en webbplats. Och hur lätt det än må vara att allokera en budget,  välja sökord, skriva en rubrik, annonstext, välja en landningssida och sjösätta en kampanj, lika lätt är det att […]

Till inlägg »

Nyss på SMX pratade Magnus Nilsson från B1 om Google Remarketing. En ny funktion i Google AdWords skapar en oerhört kraftfull möjlighet att kunna visa riktade annonser i Googles innehållsnätverk (Google AdSense) till personer som besökt din webbplats men inte konverterat. Detta skapar oerhört stora möjligheter för att bättre ta tillvara den trafik som man […]

Till inlägg »
Update your browser (you're currently using IE version 8 or below) for accessing this site. More info & help with upgrading: whatbrowser.org.