Inlägg om Internetmarknadsföring

Marknadsföring är en investering i ditt varumärke och företag. Varje krona du spenderar kommer att ge dig avkastning i form av ökad synlighet, spännande konversationer i ditt flöde, mer trafik i dina kanaler och ökad konvertering, om du gör på rätt sätt det vill säga.   Kostnaden, eller rättare sagt investeringskostnaden, för att annonsera på […]

Till inlägg »
Content Marketing-seminarie

Den 1 april i Stockholm på E-commercemässan, och den 2 april i Göteborg på IT Solutions Expo – höll vi tillsammans med Kntnt och Rivista seminarier på ämnet CONTENT MARKETING – SÅ NÅR DU DINA KUNDER I DEN NYA DIGITALA VÄRLDEN. Under dessa två (likadana) seminarier grillades vi av Tomas Tengby och Patrik Olderius (tidigare marknadschef på […]

Till inlägg »

I veckan som kommer är stora delar av Be Better Online ute på mässor och håller paneldebatter och föreläsningar. Både på mässan om e-handel och digital marknadsföring i Kista, Stockholm samt mässan IT Solutions Expo i Göteborg håller vi frukostseminarier om content marketing och i Stockholm arrangerar vi en paneldebatt med våra duktiga internationella kollegor. […]

Till inlägg »

För några veckor så skrev vi ett inlägg om hur man kan förbereda och strukturera arbetet kring en innehållstrategi och hur en sådan stödjer exempelvis en SEO-insats. Vi talade om ett antal nyckelområden så som resurser och intern acceptans, mål och mätning, målgrupper, innehåll, planering och kanaler. Med det här inlägget så vill vi expandera ytterligare i […]

Till inlägg »

Den 2 april, på Kistamässan under e-commercemässan håller vi på Be Better Online tillsammans med fyra av våra samarbetspartners i Yamondo en paneldebatt om att etablera och växa sin e-handel utomlands. Vi kommer att prata om hur det är annorlunda att marknadsföra sig på marknader där t ex Google, Facebook och Twitter inte är de […]

Till inlägg »

I nuläget ligger miljontals appar uppe i Apples App Store och att få din app upptäckt är en av de största utmaningarna för apputvecklare idag. Om du är en apputvecklare är det viktigt att känna till de olika metoder som finns för att marknadsföra appar. App Store Optimering (ASO) är en av de viktigaste metoderna […]

Till inlägg »

Nu är det dags att lära sig mer om sökmotoroptimering för Youtube! I förra inlägget gick vi igenom allt från förberedelser till produktion och uppladdning av en optimerad Youtube-video. Om du följde stegen är nu en högkvalitativ video uppladdad med massvis av relevant text, ”skönt, äntligen färdig” tänker du. Fel! Det finns fortfarande mycket att […]

Till inlägg »

Hur får man fler visningar på Youtube, finns det egentligen något man kan kalla SEO för Youtube? Den viktigaste faktorn för att ranka i placeringarna är som de flesta kan gissa antal visningar. Riktigt så enkelt är det dock inte, precis som med Google så finns det många olika faktorer som påverkar hur Youtube väljer […]

Till inlägg »

På årets dmexco-mässa i Köln arrangerade vi i Yamondo en paneldebatt med representanter från de tre största sökmotorerna i världen – Google, Baidu och Yandex – för en diskussion om hur sökmarknaden utvecklas. Det finns både stora skillnader och likheter i hur sökmarknaden utvecklas och hur sökmotorerna fungerar runtom i världen – så ta tillfället […]

Till inlägg »

För att bli en skicklig onlinemarknadsförare så måste du behärska källkritik, det vill säga att på ett korrekt sätt klara av att värdera källor på Internet. Onlinemarknadsföring är nämligen ett populärt ämne. Enorma mängder information postas varje dag på miljontals webbplatser, bloggar, sociala medier och forum,och det är lätt att ta det som skrivs för […]

Till inlägg »

På Wikipedia beskrivs viral marknadsföring som: “ en marknadsföringsmetod som grundar sig på ett budskap, tjänst eller produkt som är så unik och intresseväckande att de individer som exponeras för den har en stor benägenhet att, utan incitament, sprida den vidare till sin bekantskapskrets.” Idéen bakom en viral marknadsföringskampanj är således att skapa innehåll som […]

Till inlägg »

Företags sociala medieinvesteringar spås öka under 2013 jämfört med 2012. Det framgår i 2012 års Yamondo Partner Survey, en undersökning där nätverket Yamondos femton medlemsföretag svarat på frågor som berör olika typer av marknadsföring på internet. Yamondo – the Global Performance Alliance” (GPA) är ett världsomspännande internationellt nätverk av välansedda inbound marketing aktörer. Tillsammans har Yamondo-företagen […]

Till inlägg »

Idag så har .SE – Stiftelsen för Internetinfrastruktur släppt sin årliga rapport Svenskarna och Internet som ämnar undersöka och analysera svenskarnas vanor på Internet. Och det finns sannerligen en hel del intressanta siffror att läsa i rapporten som du förövrigt hittar här. Däribland mobilt surfande har vuxit i det närmaste explosionsartat. Vi har valt ut […]

Till inlägg »

Stop! Hammer time! Under konferensen Web 2.0 Summit 2011 i  San Fransisco så lanserade alltså rapparen MC Hammer (U Can’t Touch This…) en ny sökmotor, Wiredoo, som har varit under utveckling en period. Sökmotorn som fortfarande är i beta (det går bra att anmäla sig som betatestare) ämnar fokusera på vad MC Hammer själv kallar […]

Till inlägg »

Sveriges största event inom sökmarknadsföring, SMX har dragit igång för ett par timmar sedan. På plats från Be Better Online är jag (Carl-Gustav Öberg) och vår nyanställde SEO-tekniker Victor Kaugesaar. Dagen började med ett keynote-framträdande av Mike Moran (@MikeMoran), som talade om fördelarna med att arbeta med SEO med ett långsiktigt synsätt och hur stora […]

Till inlägg »
Update your browser (you're currently using IE version 8 or below) for accessing this site. More info & help with upgrading: whatbrowser.org.