Inlägg om Konverteringsoptimering

Be Better Online har sedan ett par år tillbaka arbetat tätt tillsammans med Wipers som sedan 2011 säljer torkarblad till privatpersoner och företag över hela Sverige via sin e-handelssajt. Företaget erbjuder både produkter från eget varumärke samt de ledande varumärkena i branschen. Företaget har från starten strategiskt arbetat med digital marknadsföring och att synas i […]

Till inlägg »
företagsekonomi

Företagsekonomi – Läran om att hushålla med begränsade resurser. I alla tider har vi fått lära oss att man bör hushålla med begränsade resurser. Vad innebär egentligen ”begränsade resurser” i en digital värld – Där fysiska ting inte är handelsvaran? Jag skulle vilja omformulera detta uttryck till modern tid: Företagsekonomi – Läran om att hushålla […]

Till inlägg »

En proaktiv chatt ökar enligt våra mätningar konverteringsgraden kraftigt – för de flesta typer av webbplatser. I flera fall har vi sett ökningar på konverteringsgraden överstigande 500%, vilket då har haft en enorm betydelse för webbplatsens totala lönsamhet. Effekten uppnås genom att man finns väldigt lättillgänglig för besökaren, som enkelt kan ställa frågor och få hjälp […]

Till inlägg »

2014 års första månad är snart till ända och förhoppningsvis så har ni inlett det nya året bättre än det förra! Kanske har ni redan avlagt ett eller flera nyårslöften för hur er verksamhet skall utvecklas? Visst finns det plats för några till? Det tycker vi absolut att det gör! Vi ger er därför 6 […]

Till inlägg »

Dagens ungdomar betraktas med all rätta som morgondagens e-handelskonsumenter. Dock förbises ofta att tonåringar redan idag, genom sitt inflytande över föräldrar och familj, ständigt påverkar såväl inköpskanaler som val av varor, både offline och online. Jag anser således att tonåringar bör, och kan, betraktas som indirekta konsumenter. E-handlare som optimerar sin webbplats för denna målgrupp […]

Till inlägg »

Vare sig du säljer produkter av olika slag eller har ett annat mål för besökarna till din webbplats så är konverteringsgraden (eng. conversion rate) ett mycket viktigt nyckeltal. Så pass viktigt att du ofta bör återkomma till frågan och aktivt arbeta med att förbättra aspekter som kan påverka din konvertering. Vet du inte om och […]

Till inlägg »
Update your browser (you're currently using IE version 8 or below) for accessing this site. More info & help with upgrading: whatbrowser.org.