Inlägg om Webbanalys

How to be better online

Lär dig hur du sätter upp Google Tag Manager på din webbplats, i detta avsnittet i vår serie How To Be Better Online. I Google Tag Manager kan du enkelt implementera och kontrollera flera funktioner och verktyg som Google Analytics, Facebookpixel, eventspårning utan att behöva kunna koda.   Innan du startar behöver du ha ett […]

Till inlägg »

För en tid sedan gav vi våra följare chansen att ställa sina frågor om sociala medier i en direktsänd frågestund på Facebook och Instagram. Ett par av frågorna handlade om samarbeten med influencers, vad man ska tänka på och hur man utvärderar samarbetet. Intressanta frågor och vi tänkte att ni är flera som är intresserade […]

Till inlägg »

Att användandet av sociala medier skulle minska är inte sant. Användandet går inte ner, det bara byter skepnad och form. Ett begrepp som använts flitigt en längre tid är Dark Social. Vi vågar nästan påstå att de allra flesta, om inte alla, av er som läser det här inlägget är delar av dark social utan […]

Till inlägg »
Graf smslån

Får du den där känslan av att ”nu är det något som har gått riktigt fel” när försäljningen störtdyker vid vissa tidpunkter? Då kan det vara bra att skaffa lite koll på hur söket i just din nisch förändras över året och när dalar respektive toppar infaller. I den här guiden används Excel och Google […]

Till inlägg »

Googles nya policy för användarintegritet har skapat huvudbry för många Google Analytics-användare. Besökarnas sökfraser döljs och buntas ihop i statistiken vilket har försvårat analysmöjligheterna. Hur hanterar man då den så kallade (not provided)-problematiken? Sedan i september i år går det inte längre att se majoriteten av sökfraserna som besökarna sökte efter på Google innan de […]

Till inlägg »

Dagens stora nyhet i sökvärlden är att Google i ett historisk beslut har valt att kryptera delar av sitt sökresultat, något som får till följd att viktigt data, främst sökfrasen inte kommer rapporteras in i Google Analytics. Denna kryptering kommer i detta första steg ske för det organiska resultatet där användaren är inloggade på Google.com […]

Till inlägg »

Oavsett om du aktivt arbetar med mailkampanjer eller precis skall börja så är det viktigt att förstå och kunna agera på hur dina kunder reagerar när du skickar ut dina mail. Om du inte följer upp eller har full förståelse för de enskilda nyckeltalen som vanligen finns tillgängliga så kan du aldrig mäta utfallet på […]

Till inlägg »
Update your browser (you're currently using IE version 8 or below) for accessing this site. More info & help with upgrading: whatbrowser.org.