Arbeta mer strategiskt med SEE-THINK-DO-CARE-målgrupper

 

Låt oss hjälpa dig med de tekniska förutsättningarna som krävs så att du kan börja arbeta med de sociala medierna mer strategiskt. Genom en implementerad Facebookpixel, rätt spårning uppsatt på din webbplats och med hjälp av det strategiskt skapade målgrupper kan du rikta dina insatser och annonser till där din kund befinner sig på sin digitala köpresa.

 

De tekniska delarna kan kännas svåra att få ordning på – här vill vi hjälpa dig! Det enda du behöver göra är att lägga till oss som partner till ditt Facebook Business Manager och implementera Google Tag Manager på din webbsida – resten löser vi på egen hand! Slutresultatet blir 3-5 olika målgrupper i ditt Facebook Business Manager som du kan använda när du skall annonsera ut ditt innehåll på Facebook och Instagram.

 

 

Genom att skapa målgrupper för varje del av din kunds köpresa kan du bli träffsäker i din kommunikation och skapa budskap som upplevs mer relevanta för mottagaren. Någonting som både ger förutsättningar för bättre resultat och lägre kostnader.

 

Priset varierar baserat på din typ av verksamhet, då e-handel kräver en mer komplicerad uppsättning på webbplatsen.

 

Pris*
12 950 kr utan e-handel
17 950 kr med e-handel

 

Så här går det till:

  1. Vi sätter upp nytt Google Tag Manager-konto, alternativt får tillgång till ert befintliga konto
  2. Vi blir partner på ert Facebook Business Manager
  3. Ni eller webbyrån lägger in spårningskoden för Google Tag Manager på er webbplats
  4. Vi sätter upp målen på er webbsida via i Google Tag Manager samt skapar 3-5 stycken SEE-THINK-DO-CARE-målgrupper i Business Manager.
  5. Vi visar er hur ni använder era nya målgrupper och aktiverar pixeln vid annonsering med hjälp av ett telefonmöte med skärmdelning.

 

*Priset gäller en Facebooksida samt en webbplats (en marknad) – för mer komplexa uppsättningar ges pris på förfrågan.

 

Kontakta oss