Webbanalys

Webbanalyser ger oss möjlighet att löpande utvärdera din webbplats mot dina målsättningar. Resultaten gör det möjligt att förstå vad dina besökare gör på din webbplats. En webbanalys driver bättre resultat och lönsamhet genom att ge dig insikt i hur olika aktiviteter, kampanjer, kanaler och innehåll påverkar utfallet. Dessutom lägger analysen grund för beslut som baseras på data, genom säkerställd spårning och etablerad strategi.

Vanliga frågor om webbanalys

Vad är en webbanalys?

En webbanalys är en analys av din digitala närvaro utifrån dina unika frågeställningar. Hos oss går det till så att en digital analytiker sammanställer och utvärderar statistik för att hitta mönster och dold potential. Bland annat om hur användarna beter sig på olika kanaler och på din webbplats. Allt sker med utgångspunkt i vad ditt företag vill få mer data och insikter om. Självklart hjälper vi dig att formulera frågeställningarna om du känner dig osäker på hur det ska göras.


Hur fungerar er webbanalys?

Med oss kan du prenumerera på löpande webbanalyser. Vi börjar samarbetet med att reda ut vilka mål du har med webbanalyserna, för att se till att du får ut så mycket av dem som möjligt. Bland annat definieras ditt företags frågeställningar och hur du vill kommunicera analysernas innehåll internt. Samarbetet fortsätter med regelbundna analyser. Varje månad får du en lättförstådd skriftlig rapport, där din digitala analytiker visar nya insikter och data på ett sätt som passar dig och din organisation.


Vad ger era webbanalyser mig?

Du får regelbundet nya insikter om din digitala närvaro. Kanske framförallt får du löpande beslutsunderlag med insikter utifrån just ditt företags unika behov och processer. Vi säkerställer att ditt företag aldrig slutar förbättras. Och bäst av allt – du slipper rota fram den mest relevanta datan på egen hand.

Du får hjälp att förstå din webbanalys

En webbanalys är en guldgruva, men man måste arbeta effektivt och titta på rätt nyckeltal för att undvika att drunkna i all data. Med dina affärsmål som utgångspunkt skapar vi en strategi för din webbanalys, där vi identifierar intressanta mätpunkter och bestämmer hur olika aktiviteter ska utvärderas. Vi sätter upp spårning av rätt händelser, på rätt sätt, för att få rätt data. Självklart säkerställer vi även att spårningen fungerar korrekt.

Vi kan bland annat hjälpa dig med:

  • Att skapa ett ramverk och strategi för webbanalys
  • Hälsokontroll av uppsatt spårning
  • Löpande webbanalys som vaskar fram insikter i flödet av data
  • Attribuering – strategi och implementation
  • Att agera bollplank och coacha dig
  • Strategisk rådgivning
  • Produktion av anpassade rapporter och dashboards i Looker Studio

Hör av dig så berättar vi mer om våra upplägg för webbanalys!

Läs mer om webbanalys

Hör av dig så berättar vi mer!







    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.








      This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.